fbpx

Google Maps akan mula papar harga tol dalam aplikasi

google maps 01

GOOGLE Maps akan mula memaparkan harga tol dalam aplikasi mereka. Sebelum ini, aplikasi navigasi itu hanya menunjukkan laluan ke lokasi sama ada mempunyai tol atau tidak tanpa memaparkan sebarang kos.

Menurut Soya Cincau, berdasarkan mesej yang dihantar kepada ahli program pratonton Google Maps, ciri utama yang akan ditambah selepas ini adalah paparan harga secara automatik, untuk tol di jalan raya dan kos tambahan lain di laluan navigasi pengguna.

Mereka telah diminta untuk menyelesaikan tinjauan bagi membantu pasukan pembangun Google Maps menambah ciri itu.

Kos tol ini akan dipaparkan pada laluan tertentu sebelum pengguna pilih untuk melaluinya. Jadi anda boleh pilih laluan perjalanan berdasarkan faktor masa atau kos selepas ini.

Kemungkinan ciri ini akan mula dilancarkan kepada pengguna dalam beberapa minggu akan datang. Namun, tidak diketahui lagi sama ada ia akan dilancarkan untuk semua pengguna atau di negara tertentu sahaja.

Ciri ini sudah tersedia di Waze sejak 2019, ia menganggarkan harga tol berdasarkan maklumat yang ditambah oleh komuniti Waze.

Perkara ini pastinya memudahkan pengguna, lebih-lebih lagi jika baki di dalam Touch n Go tidak mencukupi. Sekurang-kurangnya pengguna boleh ambil laluan tanpa tol atau tambah nilai Touch n Go sebelum memulakan perjalanan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved