fbpx

Tan Chong Motor lancar kempen vaksinasi pekerja

Wisma Tan Chong

TAN Chong Motor Holdings Berhad (TCMH) melancarkan Program Vaksinasi Covid-19 TC pertamanya untuk pekerja-pekerja di seluruh negara baru-baru ini. Ia selaras menyokong usaha kerajaan dalam menjayakan Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK).

Dengan peningkatan jumlah dos vaksin harian di seluruh negara, Kumpulan Tan Chong memulakan penglibatan di bawah pelbagai program vaksinasi termasuk Program Imunisasi Industri Covid-19 Kerjasama Awam-Swasta (PIKAS).

Sehingga kini, 70 peratus daripada pekerja-pekerja Tan Chong di seluruh negara telah divaksinkan (sama ada dos 1 atau dos 2) dan juga mengesahkan slot janji temu.

Program Vaksinasi Covid-19 TC akan memastikan semua pekerja dan ahli keluarga pekerja divaksinkan sepenuhnya sebagai langkah penting ke arah kekebalan kawanan serta pemulihan ekonomi negara.

Program ini akan dilancarkan mulai Ogos 2021 melalui klinik tempatan atau di premis Tan Chong.

“Dalam perjuangan bersama menangani pandemik COVID-19, kesihatan dan keselamatan rakan sekerja, pelanggan dan masyarakat setempat tetap menjadi keutamaan kami,” kata Encik Daniel Ho, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Tan Chong Motor Holdings Bhd.

“Kami berharap, program vaksinasi ini dapat mencapai pemberian vaksin sepenuhnya kepada kalangan tenaga kerja menjelang akhir September serta memberi perlindungan dengan harapan mereka dapat kembali bekerja dengan selamat.”

Tambahnya, walaupun banyak cabaran akan dihadapi, Kumpulan Tan Chong tetap akan berusaha untuk membina daya tahan dan mengatasi segala kesulitan dengan kerjasama daripada pihak berkepentingan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved