fbpx

Kenderaan bawa vaksin rempuh babi, petugas kesihatan disahkan selamat

Seekor babi dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda membawa vaksin Covid-19 di Pahang. - Foto tangkap layar ihsan Twitter/Sufian Suhaimi
Seekor babi dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda membawa vaksin Covid-19 di Pahang. - Foto tangkap layar ihsan Twitter/Sufian Suhaimi

DUA petugas kesihatan berdepan detik cemas apabila kenderaan dinaiki terlanggar seekor babi ketika membawa bekalan vaksin Covid-19.

Insiden berlaku 21 Julai lalu di Kilometer 10 Jalan Pekan-Batu Balik dekat Pahang, Pahang.

Memetik laporan berita, kenderaan pacuan empat roda dinaiki petugas terbabit dalam perjalanan menghantar vaksin ke Klinik Kesihatan Chini.

Bagaimanapun, seekor babi secara tiba-tiba muncul di tengah jalan sebelum dirempuh kenderaan itu.

“Pacuan empat roda berkenaan diiringi kenderaan Unit Peronda Polis (MPV) dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pekan.

“Sebaik tiba di lokasi, seekor babi hutan melintas menyebabkan pemandu gagal mengelak lalu merempuh haiwan berkenaan.

“Pemandu kenderaan berusia 46 tahun dan ahli farmasi berusia 39 tahun yang berada dalam kenderaan itu tidak mengalami kecederaan,” kata Ketua Polis Daerah Pekan Supt. Mohd Zaidi Mat Zin.

Terdahulu, insiden kemalangan berjaya dirakam kamera dipasang dalam kenderaan pacuan empat roda dinaiki petugas kesihatan terbabit.

Ia kemudian tular di media sosial selain mendapat simpati kebanyakan warga maya.

Setakat ini, pihak berkuasa mengesahkan kesemua vaksin dibawa petugas berkenaan berada dalam keadaan selamat dan telah tiba ke lokasi dituju.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved