fbpx

PKP berpanjangan mula tunjuk kesan kepada jualan Toyota, UMW harap pemulihan dan kelonggaran segera

toyota yaris facelift 2020 02

DENGAN Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang berterusan sejak 1 Jun 2021, banyak operasi sektor perniagaan telah ditutup. Tidak terkecuali juga sektor automotif, mengakibatkan jualan kenderaan baru seluruh industri merudum bagi Jun.

Mengulas situasi berkenaan, Presiden UMW Toyota Motor (UMWT), Ravindran K. berkata, penutupan berterusan semua bilik pameran Toyota dan Lexus di seluruh negara bermakna tiada perniagaan yang boleh dilakukan.

Dalam masa sama, pengeluaran kenderaan termasuk usaha rantaian bekalan serta logistik juga perlu dihentikan sementara, lantas memberi cabaran tersendiri buat UMW.

Beliau menambah, “Kami berharap agar larangan pergerakan dapat dilonggarkan untuk membolehkan kami beroperasi dalam kapasiti terhad dan selamat.

“Kami selalu mematuhi semua SOP yang ditetapkan, seperti yang telah ditunjukkan tahun lalu.”

Dengan bilik pameran kekal ditutup, pelanggan masih boleh mendapatkan perincian berkaitan model-model Toyota dan Lexus melalui laman web masing-masing toyota.com.my dan lexus.com.my.

“Kami galakkan pelanggan untuk membuat tempahan secara dalam talian kerana itu membolehkan kami merancang pengeluaran di dua kilang pemasangan untuk mengurangkan tempoh menunggu sebaik sahaja larangan pergerakan ini ditamatkan,” tambah Ravindran.

Sokongan lepas jualan terpilih masih tersedia

Beberapa pusat servis UMW Toyota Motor terpilih terus beroperasi mengikut peraturan seperti yang ditetapkan oleh pihak berkuasa, bertujuan untuk memastikan pemilik kenderaan boleh mendapatkan bantuan sekiranya berlaku kecemasan.

Bantuan 24/7 juga tersedia dan boleh didapati dengan menghubungi masing-masing di:

  • 1-800-888-247 (Toyota)
  • 1800-225- 3987 (Lexus)

Festival Toyota Gazoo Racing

Tahun ini meyaksikan penganjuran acara Festival Toyota Gazoo Racing (TGR Festival) memasuki tahun keempat berturut-turut.

Acara berkenaan semakin popular dan skala penganjurannya semakin berkembang setiap tahun, dengan tarikan utamanya ialah perlumbaan Vios Challenge yang merupakan satu-satunya perlumbaan one-make race di Malaysia.

“Ketika kami menganjurkan pusingan pertama yang mengujakan pada 2 Mac lalu di Litar Sepang, kami tidak sabar untuk membawakan pula pusingan kedua serta pengenalan Gazoo Racing Vios Sprint Cup dan Gazoo Racing Enduro Cup,” jelas Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor, Akio Takeyama, yang juga merupakan Ketua Pegawai Sukan Permotoran Gazoo Racing Malaysia.

“Mari kita sama-sama memainkan peranan masing-masing dan berdoa agar angka kes Covid-19 menurun segera, untuk membolehkan kerajaan memberi kelonggaran bagi penganjuran acara umum secepatnya,” tambahnya lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved