fbpx

Volvo FH16 Globetrotter 4×2 RC dari Tamiya ini akan buatkan peminat kereta pun geram

tamiya volvo fh16 01

TAMIYA pakar dalam menghasilkan model kenderaan kawalan radio (RC) dengan perincian halus seperti model skala untuk hiasan. Begitu juga dengan model terbaharu dari siri trak skala 1/14 mereka, iaitu Volvo FH16 Globetrotter XL 750 4×2.

Trak sebenar yang mempunyai enjin 16.1-liter 6-silinder turbo sebaris dengan kuasa 750hp ini dihasilkan semula dalam bentuk model RC dengan badan yang realistik. Casisnya mendapat pelbagai komponen besi dan kotak gear dengan tiga-kelajuan.

Model FH16 ini berukuran 462mm panjang, 193mm lebar, dan 309mm tinggi dan seberat kira-kira 3.5kg. Ia juga dilengkapi dengan penyerap hentak aluminium dengan leaf spring.

Perincian pada cab (kepala kabin) termasuklah deflektor udara, gril stainless steel, lampu depan LED dengan lampu kabus, antena, set lampu LED bumbung, cermin sisi, kotak bateri dan tangki udara, serta coupler untuk menyambungkannya dengan treler.

 

Untuk lebih realistik lagi, anda boleh mendapatkan Tamiya Multi-Function Control Unit (dijual berasingan) yang menawarkan bunyi, lampu, dan gegaran.

Bunyi digital adalah direkodkan dari trak sebenar, berserta dengan hon udara dan bunyi pertukaran gear. Malah segala operasi lampu, signal, termasuk pertukaran gear 3-kelajuan juga boleh dibuat dari kawalan jauh.

Model RC Volvo FH16 Globetrotter ini boleh didapati di kedai-kedai dan pengedar rasmi Tamiya seluruh dunia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved