fbpx

Jentera lumba Toyota GR Supra GT500 yang anda boleh pandu dari Tamiya

tamiya toyota gr supra gt500 04

TAMIYA terus mendedahkan model-model baharu RC (kawalan radio) berasaskan casis TT-02, yang terkini ialah Toyota GR Supra GT500. Jentera ini dibangunkan untuk kelas perlumbaan GT500 sebagai ganti kepada Lexus LC500 yang telah berentap selama tiga musim dari 2017 hingga 2019.

Dengan rekaan aerodinamik diambil dari GR Supra versi jalanan, jentera lumba ini menampilkan bingkai monocoque karbon, komponen aerodinamik khas, kotak gear, dan dipacu enjin 2.0-liter turbo 4-silinder dengan suntikan terus bahan api.

Badan pada model kereta RC ini dihasilkan dari polycarbonate manakala beberapa komponen plastik ABS untuk spoiler dan cermin sisi. Ia mendapat pelekat livery pasukan Tom’s GR Supra.

Casis TT-02 merupakan kit permulaan mesra pengguna yang baru berjinak-jinak dengan perlumbaan touring. Casis ini menggunakan susun atur menegak dengan pek bateri di kiri, dan motor serta elektronik di bahagian kanan.

Kit dengan pacuan shaf ini juga bukan sahaja seimbang, malah rekaan lengan-lengan suspensi serta kotak gearnya direka agar mudah dipasang dan diselenggara.

Ia mempunyai dimensi panjang 466mm, lebar 188mm, tinggi 125mm, dan jarak roda 257mm. Anda juga boleh membuat sedikit pelarasan memandangkan ia menawarkan dua tetapan jarak roda, dua tetapan kelegaan tanah dan lebih 10 kombinasi nisbah gear.

Untuk dipadankan dengan badan Tom’s GR Supra tadi, casis ini diberikan rim 12-bilah dengan tayar slick perlumbaan.

Kit ini hadir dengan motor standard Tamiya 540 dan ESC THW-1060. Ia memerlukan anda menyediakan sistem radio, servo stereng, bateri 7.2 hingga 7.4 volt, dan cat semburan Tamiya PS.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved