fbpx

Tamiya lancar kit Mitsubishi Lancer Evo V RC skala 1/10

tamiya mitsubishi lancer evo 01

BERITA baik untuk kaki JDM, kerana Tamiya memperkenalkan kit terbaharu untuk siri kawalan radio (RC) skala 1/10 mereka, kini dengan Mitsubishi Lancer Evolution V.

Model legenda rali itu hadir dengan casis TT-02 Tamiya, iaitu platform popular mereka. Kit ini menampilkan ciri ikonik pada Mitsubishi Evo seperti fender timbul terkeluar, rongga udara pada hud, dan spoiler belakang yang besar.

Casis TT-02 Tamiya menggunakan susun atur menegak dengan pek bateri di kiri, dan motor serta elektronik di bahagian kanan.

Kit dengan pacuan shaf ini juga bukan sahaja seimbang, malah rekaan lengan-lengan suspensi serta kotak gearnya direka agar mudah dipasang dan diselenggara.

Kit TT-02 ini mempunyai panjang 445mm, lebar 185mm, tinggi 145mm dan jarak roda 257mm. Ia juga menawarkan dua tetapan tahap kelegaan tanah dan sehingga 10 kombinasi nisbah gear.

Kit ini juga dilengkapi hab roda berbentuk brek cakera dan penahan bampar depan. Rimnya mempunyai rekaan 12 bilah dan dibaluti dengan tayar perlumbaan.

Bagi menambahkan tahap realistik model Evo anda, kit Tamiya ini hadir dengan pelekat dan penutup tingkap untuk memudahkan proses mengecat.

Anda akan turut mendapat motor bersaiz 540 dan Electronic Speed Controller (ESC), walaubagaimanapun anda harus mendapatkan servo, receiver, radio dan bateri secara berasingan sebelum Evo anda boleh dipandu.

Kit casis TT-02 ini sangat sesuai untuk beginner, jadi anda yang tiada pengalaman pun pasti boleh ‘membina’ kereta ini. Ia juga sesuai untuk mengisi masa lapang anda dengan anak lelaki anda, agar dia dapat memahami fungsi dan komponen sesebuah kereta.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved