fbpx

Subaru BRZ Cup dengan rim kompang, sedia masuk litar!

subaru brz cup 01

SUBARU BRZ telah berada dalam pasaran Jepun sejak 2013, dengan beberapa versi diperkenalkan seperti RA dan Cup Car Basic.

Untuk 2024, coupe sports untuk peminat tegar pemanduan ini mendapat kemas kini baharu, tetapi masih murah.

Anda masih dapat rim steelies (kompang/besi) 16-inci dengan tayar 205/55 biasa, ini kerana Subaru tahu anda pasti akan tukar sebaik sahaja kereta dibeli.

Yang penting adalah bahagian-bahagian lain, seperti roll-cage enam-poin dan bar sisi yang telah dimodifikasi. BRZ Cupa Car Basic 2024 ini juga didatangkan dengan ciri keselamatan EyeSight sebagai standard, sesuatu yang tidak disangka untuk kereta kegunaan litar.

Sama seperti sebelum ini, versi hardcore ini tidak dilengkapi dengan beg udara, malah tiada penebat bunyi. Tempat duduk pemandu siap dengan lubang untuk tali pinggang keledar enam-poin manakala karpet juga berbeza.

Subaru juga memasang penyejuk minyak enjin tambahan dan sirip udara untuk mengalirkan udara ke pembeda belakang.

Dari segi berat, BRZ Cup ini tidak banyak berbeza dengan versi biasa kerana ia masih mempunyai pendingin hawa. Beg udara pemandu telah dinyah-aktifkan dan tidak akan meletup jika berlaku perlanggaran kerana bukaannya telah dihalang dengan roll-cage.

Apa pun, Subaru BRZ Cup ini sedia untuk menyertai acara kompetitif seperti track day, perlumbaan one-make, drifting, atau gymkhana sebaik sahaja keluar bilik pameran. Tukar sahaja rim dan tayar, dan anda boleh terus daftarkan nama dalam acara.

Jentera ini berharga USD24,373 (RM115,812) di Amerika Syarikat, dikira agak murah jika dibandingkan dengan BRZ biasa yang berharga USD30,195 (RM143,476).

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, amazing blog structure! How lengthy have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The full glance of your web site is fantastic,
    as well as the content material! You can see similar
    here najlepszy sklep

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved