fbpx

Mercedes-AMG A45 S Limited Edition tampil warna Green Hell Magno

24C0063_001

GREEN Hell Magno merupakan warna yang dihasilkan oleh Mercedes-AMG sebagai penghormatan atau homage kepada litar Nurburgring Nordschleife yang terkenal dengan jolokan “Green Hell”.

Warna hijau unik itu diperkenalkan buat pertama kali pada 2018 menerusi Mercedes-AMG GT R. Kini, rona yang sama akan ditawarkan pada A45 S Limited Edition.

Menariknya, walaupun bergelar ‘Limited Edition’, pengeluaran model ini tidak akan dihadkan tetapi ia hanya akan dijual pada tahun ini sahaja.

Apa yang membuatkan A45 S Limited Edition lebih menonjol berbanding versi standard? Selain warna berkenaan, model edisi terhad ini juga tampil dengan aksen kuning, kemasan hitam berkilat dan grafik ’45 S’ pada bahagian pintu.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan rim aloi 19 inci dalam rekaan eksklusif. Jika itu tidak mencukupi, pelanggan juga boleh mendapatkan AMG Night Package, AMG Night Package II dan AMG Aerodynamics Package.

AMG Night Package membawakan elemen-elemen berwarna hitam dan hitam berkilat seperti splitter hadapan, cermin sisi, beltline serta filem cermin gelap.

AMG Night Package II pula menambah perincian berwarna hitam pada trim radiator, serta kemasan krom hitam pada fender hadapan, but, logo bintang Mercedes, pemegang pintu dan hub cap.

AMG Aerodynamics Package nampak lebih menarik kerana ia mengandungi elemen-elemen aerodinamik dan sayap belakang yang dibangunkan di dalam terowong angin. Menurut Mercedes, pakej ini boleh meningkatkan prestasi pada kelajuan tinggi.

Di dalam, anda akan menemui tema hitam dan kuning yang sama seperti bahagian luaran, serta upholsteri kulit Artico dan mikrofiber Microcut yang membaluti kerusi AMG Performance dan stereng. Perehat kepala kerusi tersebut juga mempunyai sulaman 4S S.

Sayangnya, aspek prestasi tidak mendapat sebarang sentuhan. Enjin turbo 2.0-liter empat silinder itu terus menghasilkan 421 hp dan 500 Nm, menjadikan A45 S hot hatch paling berkuasa di dunia.

Dengan transmisi automatik lapan kelajuan dan sistem pacuan semua roda 4Matic+, ia boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya 3.9 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 27o km/j.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved