fbpx

CFMoto 450MT mendarat di Amerika Syarikat

cfmoto-450-mt-2024-mekanika-1

Amerika Syarikat menjadi pasaran pertama yang menerima CFMoto Ibex 450 (450MT di pasaran global) kurang beberapa bulan selepas model itu didedahkan di EICMA, pada November lalu. 

Motosikal segmen ‘adventure’ itu merupakan model ketiga yang dikuasakan enjin dua silinder 449cc selepas 450NK dan 450SR. 

Bagaimanapun, enjin tersebut telah ditala semula untuk tujuan ‘off-road’ dan kini menawarkan 44hp dan 44Nm dengan kuasa hadir lebih awal berbanding 450NK dan 450SR. 

Antara kelengkapan ditawarkan termasuk suspensi KYB depan dan belakang boleh laras masing-masing menawarkan jarak gerak 203mm. Sementara itu, pakej brek terdiri dari kaliper J.Juan 4-piston depan dan 1-piston di belakang. Menariknya, ABS didatangkan secara standard dan boleh dipadamkan ketika tunggangan ‘off-road’. 

Sebagai pelengkap, model ini juga dipasang tayar 21-inci depan dan 18-inci belakang serta panel meter TFT yang boleh disambungkan ke telefon pintar. 

Sementara itu, ciri lain ditawarkan termasuk lampu LED penuh, penghadang angin boleh laras dan ruang pengecas USB. 

Menurut laporan, CFMOTO Ibex 450 ini dipasarkan di AS dengan harga jualan USD6,499 atau sekitar RM30k. 

Dalam pada itu, kami juga difahamkan model ini akan turut dipasarkan di Malaysia. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved