fbpx

Motosikal KTM akan dihasilkan di China dan India sahaja selepas ini 

ktm-1390-super-duke-evo-r-2024-3

KTM dalam satu perkembangan terbaru membuat kejutan apabila mengumumkan perancangan untuk memindahkan kilang pembuatan utama dari Austria ke China dan India. 

Keputusan itu dibuat bagi memastikan jenama motosikal dari Austria itu dapat memenuhi permintaan semasa di samping meningkatkan jumlah pengeluaran sedia ada. 

Menurut Pierer Mobility Group (PMG), yang merupakan pemilik kepada KTM, Husqvarna, GasGas dan terbaru MV Agusta, perpindahan kilang pembuatan dan pemasangan itu akan dibantu CFMOTO di China dan Bajaj Auto di India. 

Untuk rekod, CFMOTO telah pun bertanggungjawab menghasilkan model 790 Duke dan 790 Adventure untuk pasaran global ketika ini sementara Bajaj pula mengendalikan model bawah 390cc. 

Buat masa ini, kilang utama di Austria bertanggungjawab menghasilkan model 890 Duke, 1290 Duke dan 1290 Super Adventure. Namun, perkembangan terbaru ini hampir pasti menyaksikan tanggungjawab itu akan digalas CFMOTO selepas ini. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved