fbpx

Toyota Camry 2024 untuk Amerika kini tiada lagi V6, hanya hibrid

toyota camry 2024 02

TOYOTA baru mendedahkan Camry 2024 bagi pasaran Amerika, dan seperti biasa, ia akan dikenali sebagai model tahun Camry 2025.

Camry kini hanya ditawarkan sebagai hibrid, tiada lagi pilihan V6. Rekaan luaran dan kabin kini baharu, sementara sistem suspensi telah ditala semula. Jom kita lihatkan pembaharuan-pembaharuan ini dengan lebih terperinci.

Walaupun nampak rupanya seperti baharu, Toyota mengesahkan bahawa Camry ini masih menggunakan pelantar TNGA-K sedia ada. Jadi ia boleh dikira sebagai facelift dan bukannya serba baharu.

Jika dilihat dari sisi, terdapat persamaan dengan model sebelum ini. Apa pun, pereka Toyota berjaya memberikan sedikit perbezaan pada Camry baharu ini, seperti di muka depan. Ia menampilkan bentuk ‘hammerhead’ dan DRL nipis, memberikan ‘imej keluarga’ dengan model seperti Prius.

Di dalam ialah tempat dimana terdapat perubahan paling besar. Papan pemuka dan konsol tengah telah dirombak sepenuhnya. Varian LE dan SE mendapat paparan instrumen 7-inci, manakala XLE dan XSE dengan 12.3-inci.

Untuk skrin infotainmen, Camry hadir dengan skrin 8- atau 12.3-inci. Sambungan Apple Carplay dan Android Auto serta pengecasan tanpa-wayar adalah standard. Terdapat juga pilihan seperti paparan Head Up Display, sistem audio JBL, Wi-Fi, kunci digital, dan cermin laminated untuk mengurangkan gegaran dan bunyi angin.

Tiga pilihan enjin sebelum ini telah digugurkan, dan pembeli hanya ditawarkan dengan enjin 4-slinder 2.5-liter naturally-aspirated baharu, yang digandingkan dengan dua motor elektrik dan pek bateri lithium-ion.

Menurut Toyota, pakej ini boleh memberikan output keseluruhan 225hp, atau 232hp untuk pacuan semua-roda. Sistem suspensi telah ditala untuk “respon lebih baik dan pengendalian lincah”. Ini dicapai dengan penyerap hentak baharu, dengan setup sporti yang khas.

Toyota Camry 2024 dilengkapi dengan pakej Toyota Safety Sense 3.0 yang merangkumi sistem seperti Pre-Collision System dengan Pedestrian Detection, Full-Speed Dynamic Radar Cruise Control, Lane Departure Alert dengan Steering Assist, Lane Tracing Assist, Auto High Beam, dan Proactive Driving Assist dengan bantuan kamera dan radar.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved