fbpx

Suzuki Swift Concept didedahkan, beri bayangan rupa model generasi keempat

Suzuki Swift Concept

SEDAR tak sedar, sudah hampir tujuh tahun Suzuki Swift generasi ketiga berada dalam pasaran selepas ia dilancarkan pada Disember 2016.

Bagi mereka yang menantikan kehadiran model generasi baharu, ini berita baik untuk anda kerana Suzuki telah mendedahkan Swift Concept lebih awal sebelum model itu membuat penampilan sulungya di Japan Mobility Show pada akhir bulan ini.

Walaupun masih dilabel sebagai kereta konsep, ia nampak sudah bersedia untuk memasuki fasa produksi sebagai Swift generasi keempat.

Seperti yang boleh dilihat, Swift Concept ada iras-iras model yang sedia ada terutamanya pada bahagian hadapan. Bentuk lampunya tidak banyak berubah namun ia kini dihiasi dengna lampu nyalaan siang berbentuk L.

Suzuki Swift generasi ketiga

Gril nampak lebih kecil tetapi ia dikelilingi bingkai yang lebih tebal. Bukan itu sahaja, logo Suzuki juga telah dialihkan dari gril ke bampar.

Sementara itu, bahagian sisi kini diserlahkan dengan kehadiran garisan karakter yang hampir bersambung dengan garisan bonet. Rim juga diberi rekaan baharu manakala kedudukan pemegang pintu belakang telah dialihkan daripada tiang C ke tempat biasa.

Sayangnya, imej belakang dan kabin Swift Concept ini masih belum didedahkan namun kami menjangkakan rekaan yang lebih segar dan moden berbanding model sedia ada.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved