fbpx

Inilah casis Bugatti Bolide yang istimewa, lebih kukuh dari Chiron

bugatti bolide casis 01

BUGATTI Bolide bukan sekadar sebuah hypercar super-eksklusif. Ia sebuah pencapaian kejuruteraan dimana keselamatan tahap tertinggi bertemu dengan prestasi.

Hasil pengetahuan dan pengalaman Bugatti dalam sukan permotoran membawakan kepakaran menghasilkan teknologi maju seperti casis monocoque gentian karbon yang mematuhi piawaian FIA (Fédération Internationale de l’Automobile).

Casis monocoque yang menjadi ‘tulang’ kepada Bugatti Bolide telah menetapkan suatu aras baharu untuk industri ini. Ia juga lebih kukuh dan tegar dari casis Bugatti Chiron!

Ciri keselamatan Bolide bukan calang-calang, ia melepasi piawaian FIA yang ketat bagi ujian gulingan dan perlanggaran. Hypercar prestasi tinggi ini juga dilengkapi dengan sistem pemadam api automatik bergred tentera serta tali pinggang enam-poin yang membuatkannya sedia untuk menyertai perlumbaan.

Kokpitnya direka untuk keselamatan dan juga keselesaan, tetapi lengkap dengan sistem HANS (Head And Neck Support). Sistem penghawa dinginnya pula ditala khas untuk situasi perlumbaan.

Ciri keselamatan lain termasuklah Tracton Control, Electronic Stability Control, dan brek ABS, memastikannya sedia bersaing dalam apa jua keadaan cuaca.

Nadi kepada Bugatti Bolide ialah enjin 8.0-liter quad-turbo W16 yang mampu menghamburkan kuasa setinggi 1,825hp dan 1,850Nm tork. Kombinasi keselamatan, prestasi, dan inovasi kejuruteraan menjadikan Bugatti Bolide suatu hypercar yang istimewa.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved