fbpx

smart #3 didedahkan dengan 268hp, sehingga 455km jarak pemanduan

smart #3 01

SELEPAS mempertontonkan kepada dunia model #1 beberapa bulan lepas, smart kini mendedahkan model #3 yang lebih besar.

smart #3 dibekalkan dengan motor elektrik tunggal berkuasa 268hp, tetapi terdapat juga versi lebih berkuasa dengan dua motor iaitu smart #3 Brabus, mampu menjana 422hp.

smart #3 mampu memecut ke 100km/j dalam masa 5.8 saat, manakala versi Brabus boleh melakukan pecutan yang sama dalam masa 3.7 saat.

Dari segi jarak pemanduan, model #3 mempunyai jarak sehingga 455km (menurut kitaran WLTP) sementara model Brabus boleh dipandu sehingga 435km setiap kali cas. Jarak bagi model Brabus adalah sedikit rendah kerana ia lebih menekankan aspek kuasa dan prestasi pecutan.

Pengecasan bagi smart #3 adalah sehingga 150kW untuk DC, membolehkannya dicas dari 10 hingga 80 peratus dalam masa 30 minit.

Sempena pameran IAA Mobility 2023 yang baru berlangsung, smart akan turut menyambut ulang tahun ke-25 jenama itu. Jadi, satu edisi khas 25th Anniversary Edition akan diperkenalkan, berasaskan smart #3 Brabus.

Versi ulang tahun ini bakal didatangkan dengan lampu LED dinaik taraf, kemasan merah, warna dwi-tona khas, dan tempat duduk hitam putih bersama perehat kepala.

Ciri standard pada smart #3 termasuklah paparan skrin sesentuh infotainmen 12.8-inci dan paparan instrumen 9.2-inci, bersama head up display (HUD) 10-inci dan sistem audio Beats dengan 13 pembesar suara.

SUV elektrik ini akan mula djual di pasaran Eropah menjelang hujung tahun ini, belum dipastikan sama ada ia akan memasuki pasaran Malaysia. Kita masih menunggu harga rasmi dan tarikh pelancaran bagi smart #1.

@engear.tv Cara Sebut Nama Kereta EV Ini “Smart Hashtag One” #engeartv #smart #1 #ev #electric #cara #smarthashtag1 #review #reels #tiktok #fyp #malaysia ♬ original sound – Engear TV

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved