fbpx

Tempahan Tesla Cybertruck kini lebih 1.9 juta unit! Tempoh menunggu lima tahun

tesla cybertruck 06

TESLA Cybertruck baru dimulakan pengeluarannya dan hingga kini, terdapat lebih 1.9 juta tempahan. Memandangkan Tesla merancang untuk mengeluarkan sehingga 375,000 unit Cybertruck setiap tahun, ini bermakna tempoh menunggu kini mencapai lima tahun.

Tetapi mungkin ada juga antara mereka yang membuat tempahan akan membatalkan pembelian memandangkan bayaran tempahan cuma USD100 (RM456).

Cybertruck kini dikeluarkan di kilang Giga Texas dan mungkin akan dipasang juga di Giga Mexico apabila kilang itu siap dalam tempoh beberapa tahun lagi.

Menarik juga untuk dilihatkan sama ada Tesla Cybertruck akan ditawarkan di pasaran luar selain Amerika Syarikat (AS). Buat masa ini, anda yang berada di Eropah dan Asia boleh membuat pra-tempahan trak EV itu.

Cuma isunya ialah saiz Cybertruck yang besar dan berat itu akan menimbulkan beberapa masalah. Contohnya, sesetengah negara Eropah akan terpaksa mengklasifikasikan trak itu sebagai kenderaan komersil atau semi.

Dalam satu temu bual bersama Earnings Call, Elon Musk memetik akan ciri inovatif pada Cybertruck, dimana ianya tidak seperti kenderaan lain yang ada di jalan raya sekarang.

“Saya ingin tekankan bahawa Cybertruck mempunyai banyak teknologi baharu padanya, memang banyak. Ia tidak nampak seperti kenderaan biasa kerana ia memang bukan kereta biasa,” katanya.

Cybertruck mencatat satu juta pra-tempahan pada Mei 2021, bermakna tempahan meningkat hampir sekali ganda dalam tempoh dua tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved