fbpx

Tunda lagi! Pengeluaran Tesla Cybertruck dijangka bermula hujung 2023 pula

tesla cybertruck 08

TESLA dilaporkan merancang untuk memulakan pengeluaran besar-besaran Cybertruck pada penghujung 2023, dua tahun selepas sasaran awal mereka iaitu 2021.

Reuters mendakwa maklumat ini diperolehi dari dua orang yang mempunyai pengetahuan mengenai perancangan ini, tetapi tiada perincian lain didedahkan dan Tesla juga tidak memberi maklum balas.

Bulan lepas, Tesla berkata mereka sedang mempersiapkan kilang di Austin, Texas untuk membina model baharu, dengan “produksi awal” dijangka bermula pertengahan 2023.

Imej oleh: CNBC

Elon Musk berkata semasa persidangan itu bahawa syarikat itu “dalam proses akhir untuk Cybertruck”.

Ini juga selari dengan kenyataan bahawa IDRA Group, iaitu syarikat Itali yang menghasilkan Giga Press seberat 9,000 tan yang akan digunakan untuk acuan Cybertruck, bahawa mesin itu sudah sedia untuk dibungkus dan dihantar.

Sejak prototaip Cybertruck didedahkan di penghujung 2019, Tesla telah menganjak waktu pengeluaran tiga kali, dari akhir 2021 ke akhir 2022, kemudian ke awal 2023, dan kini ke pertengahan 2023.

Semasa pendedahan pada 2019, Tesla Cybertruck dikatakan dijangka dijual pada harga permulaan sekitar USD40,000 (RM189,760).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved