fbpx

Honda Malaysia buka pusat 3S baharu di Kuching, fasiliti terbesar setakat ini

Pic 01 Honda Dealer Opening_Northmont Capital

HONDA Malaysia baru-baru ini melancarkan pusat 3S terbaharunya di Kuching, Sarawak yang dikendalikan oleh Northmont Capital Sdn Bhd.

Terletak di lokasi strategik di Petra Jaya, fasiliti itu dikatakan mudah untuk diakses oleh pelanggan Honda dari kawasan kejiranan di bahagian utara dan selatan Sungai Sarawak.

Dengan pembukaan pusat 3S ini, Honda Malaysia kini mempunyai 14 cawangan pengedar di Malaysia Timur.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura berkata, “Tahun ini Malaysia Timur mencatatkan prestasi jualan memberangsangkan dan telah menyumbang 5 peratus kepada jumlah jualan Honda Malaysia dari Januari hingga September 2022.”

Daripada jumlah tersebut, Sarawak merupakan penyumbang tertinggi dengan 3 peratus. City muncul sebagai model paling laris di negeri itu dengan sumbangan sebanyak 22 peratus kepada jumlah jualan.

Sementara itu, HR-V serba baharu yang dilancarkan pada Julai lalu juga mendapat sambutan yang menggalakkan di Sarawak dengan lebih 200 unit terjual.

Northmont Capital melabur kira-kira RM15 juta untuk pembangunan pusat 3S ini yang terletak di atas tapak berkeluasan 4,711 meter persegi dengan keluasan binaan 2,339 meter persegi. Ini sekaligus menjadikannya pusat 3S Honda terbesar di Kuching.

Pusat itu dilengkapi dengan pelbagai kemudahan dan peralatan terkini termasuk 12 ruang servis, tiga ruang pembaikan umum dan satu ruang servis tayar, dengan kapasiti untuk menyelenggara sehingga 50 buah kereta setiap hari.

Bukan itu sahaja, Northmont Capital turut menyediakan kemudahan seperti ruang istirahat selesa, Wi-Fi percuma dan sudut bermain kanak-kanak.

Pelanggan juga boleh menggunakan perkhidmatan pembaharuan cukai jalan dan perlindungan insurans, cuci kereta, servis pendingin hawa dan juga servis penjajaran dan pengimbangan tayar.

Untuk membuat janji temu atau untuk mendapatkan maklumat lanjut, pelanggan boleh menghubungi Northmont Capital (Pusat 3S Honda) di talian 082-258 500, 082-258 500 atau 082-251 900.

Pelanggan juga boleh mengunjungi pusat 3S itu yang terletak di Lot 13105, Sec 65, KTLD, Jalan Tun Abdul Rahman Yaakub, 93050 Kuching Sarawak.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved