fbpx

Lucy (isteri Ken Block) pula akan sertai Pikes Peak 2023, pandu Sierra Echo EV

lucy ken block 01

ACARA Pikes Peak International Hill Climb 2023 kian membuka tirai, walaupun Ken Block tidak dapat menyertainya, legasi keluarganya terus bersaing. Isterinya Lucy yang juga pemandu rali dalam American Rally Associated (ARA) sah akan menyertai acara tahun ini.

Untuk kali pertama bersaing dalam Pikes Peak, dia akan memandu Sierra Echo EV dalam kategori Unlimited, dengan nombor 430 di sisi. Lucy berkongsi di laman Instagram miliknya dengan gambar kereta yang akan dipandu itu.

Echo dibina oleh Sierra Cars, membawakan motor elektrik tunggal Hypercraft dengan pek bateri 55.8kWh. Ia mampu menjana 300hp untuk jentera satu tempat duduk itu, memberikannya kelajuan maksima 193km/j.

“Ianya satu penghormatan untuk diberikan peluang memandu acara ini untuk Ken,” katanya dalam satu kenyataan yang dikongsi oleh Dirtfish.

“Dia (Ken Block) banyak menyumbang terhadap komuniti sukan aksi. Memandu di Pikes Peak memberikan kami satu cara membawa semangat Ken mara ke depan dan melakukan sesuatu yang dia sendiri suka lakukan.

“Kami teruja dapat menggunakan peluang ini untuk memberikan kesedaran kepada 43 Institute, dan meraikan minat suami saya terhadap sukan permotoran dan inovasi.”

Walaupun kali pertama berentap di Pikes Peak, Lucy tidak asing dalam dunia rali. Dia kini di kedudukan ke-12 keseluruhan dalam kejuaraan ARA 2023, bersaing dalam Limited 4WD Class dengan memandu Ford Fiesta.

Seperti dilaporkan sebelum ini, anak mereka, Lia juga akan bersaing di Pikes Peak 2023 memandu Porsche “Hoonipigasus” berkuasa 1,400hp. Lia juga aktif dalam rali, memandu Subaru BRZ dalam kelas Open 2WD untuk musim ARA 2023.

Menarik untuk melihat waris mendiang Ken Block meneruskan minatnya dan turut terlibat aktif dalam sukan permotoran. Jika kami pun menjadi pelumba, pastinya kami mahu mencurahkan dan berkongsi minat dengan insan tersayang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved