fbpx

MINI John Cooper Works 1to6 Edition – manual, 999 unit sahaja

MINI John Cooper Works 1to6 Edition 01

JANGAN tak tahu, MINI adalah antara beberapa jenama yang mempunyai sejarah yang panjang dalam sukan permotoran. Sebagai tanda meraikan asal-usulnya, ia telah melancarkan model John Cooper Works 1to6 Edition yang terhad kepada 999 unit sahaja.

Nama ‘1to6’ dipilih bersempena dengan kotak gear manual enam kelajuan, yang merupakan satu-satunya pilihan transmisi yang ditawarkan untuk model ini.

Transmisi itu dipadankan dengan enjin turbo 2.0-liter empat silinder yang sama seperti pada model JCW biasa. Kuasa yang dihasilkan adalah sebanyak 231 PS dan 320 Nm.

Dari segi penampilan, JCW 1to6 Edition boleh dibezakan menerusi beberapa elemen termasuk warna Midnight Black, jalur pada bahagian bonet, bumbung dan but, serta rim Circuit Spoke 18 inci berwarna Jet Black.

Sebagai pelengkap, terdapat logo ‘1to6’ eksklusif dalam warna perak, merah dan putih pada bahagian sisi dan tiang C bagi memastikan orang ramai tahu bahawa ini bukanlah calang-calang model.

Tidak cukup dengan itu, logo edisi ‘1to6’ juga ditampilkan pada bahagian ambang pintu, stereng, papan pemuka dan karpet. Malah, kunci pun dihiasi dengan logo yang sama. Akhir sekali, anda akan menemui tulisan ‘One of 999’ pada bahagian kiri stereng.

Menurut MINI, JCW 1to6 Edition akan membuat penampilan sulungnya di perlumbaan perlumbaan 24 Jam Nurburgring pada 20 Mei ini.

Model ini akan dijual bermula September tahun ini, namun ia hanya akan ditawarkan di Eropah, Amerika Syarikat, Kanada dan Mexico.

Lihatkan Ulasan (1)
  • This page certainly has alll the informaation andd facs I needed concerning tjis suject annd didn’t know who tto ask.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved