fbpx

Kini anda boleh beli Land Rover Defender dengan bumbung convertible

Land Rover Defender 90 Convertible 02

JIKA anda ingin mendapatkan Land Rover Defender dengan bumbung yang boleh dibuka, anda sebenarnya boleh memilih opsyen ‘folding fabric roof’ dengan harga tambahan.

Walau bagaimanapun, ia tidak akan menjadikan Defender anda sebuah kereta convertible sebenar kerana secara asasnya, bumbung fabrik itu fungsinya tidak ubah seperti bumbung panoramik dan hanya sebahagiannya sahaja yang boleh dibuka.

Bagi pemilik Defender yang mahukan pengalaman memandu convertible yang sebenar, mereka boleh menghubungi Heritage Customs yang berpengkalan di Belanda kerana syarikat itu boleh memberikan SUV anda bumbung convertible jenis soft-top seperti dari kilang.

Menurut syarikat itu, pengubahsuaian ini tersedia untuk varian 90 sahaja. Seperti yang boleh dilihat, tiang C dan bumbung akan dipotong dan dikeluarkan, dan digantikan dengan bumbung fabrik yang dibuat dengan tangan, serta roll cage sebagai langkah keselamatan.

Bumbung berkenaan dioperasikan secara separa elektrik, bermakna ia boleh dibuka dan dilipat secara automatik namun pemandu perlu membuka selak secara manual. Ia boleh didapati dalam pelbagai warna.

Sebagai sebahagian daripada pakej ubah suai, Heritage Customs turut menyediakan pelbagai komponen kustom termasuk rim berukuran 20 atau 22 inci, pakej Magic Metal (kemasan ala logam pada bahagian luaran), tempat duduk sport, upholsteri kulit sepenuhnya dan pelbagai lagi.

Sudah tentu, projek convert seperti ini tidak murah. Ia bermula dari 82,500 euro (RM403,220), tidak termasuk barangan kustom yang lain serta harga Defender 90 itu sendiri. Di Malaysia, model tiga pintu itu dijual pada harga bermula dari RM838,000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved