fbpx

Land Rover Defender 130 dapat versi Outbound dan enjin V8

Land Rover Defender 130 Outbound 01

LAND Rover telah mengemaskini barisan Defender untuk model tahun 2024, di mana varian 130 kini ditawarkan dalam versi Outbound dan V8, manakala varian 110 boleh didapati dengan County Exterior Pack.

Untuk Defender 130 Outbound, model edisi terhad ini hanya ditawarkan dalam konfigurasi lima tempat duduk, dengan dua pilihan enjin Ingenium iaitu petrol P400 dan diesel D300.

Menurut Land Rover, Defender 130 Outbound dibangunkan untuk mereka yang ingin mengembara dalam keadaan yang selesa namun sebahagian besar pembaharuan adalah dari aspek kosmetik sahaja.

Ini termasuk kemasan Shadow Atlas Matt pada bahagian bampar dan gril, manakala liang udara sisi diberi kemasan Anthracite. Pelanggan boleh memilih untuk mendapatkan rim 20 inci berwarna Gloss Black atau rim 22 inci berwarna Shadow Atlas Matt.

Terdapat empat warna luaran untuk dipilih iaitu Fuji White, Santorini Black, Carpathian Grey dan Eiger Grey. Turut ditawarkan adalah Satin Protective Film untuk perlindungan terhadap kesan calar.

Di dalam, pelanggan boleh mendapatkan upholsteri kulit Windsor yang serba mewah atau fabrik Resist yang tahan lasak. Kedua-duanya didatangkan dalam warna Ebony, dengan pelapik bumbung, Ebony Morzine, veneer Robustec dan kemasan Satin Black Powder Coat Brushed pada papan pemuka.

Defender 130 V8

Sebagai pelengkap pakej, Land Rover turut menyertakan pelapik lantai getah, jaring kargo dan lashing points bagi memastikan muatan dapat diikat dengan selamat.

Selain versi Outbound, Defender 130 kini juga mendapat pilihan enjin supercharged 5.0-liter V8 yang menjana 500 PS dan 610 Nm. Ini membolehkannya melakukan pecutan 0-100 km/j dalam hanya 5.7 saat.

Defender 110 County Exterior Pack

Sementara itu, pembeli Defender 110 boleh memesan County Exterior Pack yang diinspirasikan daripada Defender Country. Pakej itu merangkumi grafik retro pada bahagian sisi kenderaan, treadplate pada bahagian hadapan, serta rim 20 inci dalam dua kemasan termasuk Gloss White.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved