fbpx

Acura Integra Type-S 2024 dengan enjin Civic Type-R, manual 6-kelajuan

acura integra type-s 20

ACURA Integra Type-S 2024 membuat kemunculan awalnya di Amerika Syarikat (AS) sebelum mula dijual pada Jun ini. Orang awam kini dapat melihat sedan sport itu buat pertama kali di Acura Grand Prix of Long Beach hujung minggu ini. Harga belum didedahkan.

Integra Type-S dikuasakan oleh enjin 2.0-liter turbo dari Civic Type-R, dengan output 320hp dan 420Nm tork. Ini menjadikan model ini sebagai Integra paling berkuasa pernah dihasilkan. Hanya satu kotak gear boleh dipilih, iaitu manual 6-kelajuan dengan fungsi rev-matching dan LSD.

Sistem suspensi menampilkan penyerap hentak adaptif dengan mod Comfort, Sport, dan Sport+. Sementara itu, bar anti-oleng depannya berukuran 1.14-inci, iaitu 0.08-inci lebih tebal dari Integra biasa.

Brek pula adalah Brembo empat-pot di depan, dengan corong udara di bampar depan yang akan mengalirkan udara untuk penyejukan. Integra Type-S mendapat rim 19-inci dengan warna Shark Gray, dibaluti tayar Michelin Pilot Sport 4S 265/30.

Warna Tiger Eye Pearl adalah eksklusif untuk model ini. Integra Type-S juga datang dengan panel badan baharu di depan tiang-A, yang merangkumi bampar depan baharu, fender lebih lebar, serta hud aluminium dengan bahagian berongga.

Di belakang, sedan ini dilengkapi dengan diffuser dan tiga ekzos di tengah, sama seperti Civic Type-R FK8. Acura akan menawarkan beberapa aksesori tambahan seperti cermin sisi gentian karbon, lip belakang gentian karbon, rim berwarna gangsa, dan lencana Acura bercahaya.

Di dalam pula, Integra Type-S datang standard dengan tempat duduk depan lebih sporti, kemasan Ultrasuede, dan berserta pemanas. Di depan pemandu ialah kluster instrumen digital 10.2-inci, manakala di tengah terdapat paparan 9-inci yang menyokong Apple CarPlay dan Android Auto tanpa-wayar.

Ciri lain termasuklah head-up display, sistem stereo 3D ELS Studio dengan 16 pembesar suara, dan pengecaj tanpa-wayar. Tombol gear aluminium juga ditawarkan sebagai aksesori tambahan.

Lihatkan Ulasan (3)
  • Heey there! Do yoou kknow if they makme anny plugins tto protect agajnst hackers?
    I’m kiknda paranoid abouut losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

  • A person essentially help tto make signifficantly articles I might state.
    That iss tthe firt time I frequented your website page and ths far?

    I amazed with the anaalysis you ade too crete this particular post incredible.

    Fantastic task!

  • I am cuhrious to find ouut whjat blog plkatform yoou have been utilizing?
    I’m havin ssome minor security issues witrh mmy latest website and I’d
    like tto ind somethjng moore secure. Do you have aany solutions?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved