fbpx

BYD YangWang U9 ini supercar boleh menari dan melompat [+video]

byd yangwang u9 07

SYARIKAT gergasi China, BYD bakal mempertontonkan supercar elektrik (EV) mereka kepada awam minggu depan, yang akan menampilkan sistem suspensi baharu. Menariknya, suspensi ini mempunyai trick unik.

Dalam satu video yang disiarkan di Youtube, BYD YangWang U9 dilihat menari dan melompat setempat di atas pentas. Ianya suatu demonstrasi mengenai kuasa suspensi udaranya.

Sistem suspensi udara ini yang dinamakan DiSus System didakwa oleh BYD sebagai “sistem kawalan badan kenderaan paling canggih dalam industri di seluruh dunia”.

YangWang U9 dikuasakan oleh empat motor elektrik yang menjana kuasa gabungan setinggi 1,099hp dan 1,680Nm tork. Ini cukup untuk membolehkannya memecut ke 100km/j dalam hanya dua saat.

Spesifikasi U9 belum diumumkan, tetapi media-media China mengatakan supercar itu akan mempunyai keupayaan jarak pemanduan sehingga 700km untuk sekali caj penuh.

Supercar ini dijangka dijual pada harga 1 juta Yuan (RM641k), tetapi tiada maklumat lanjut mengenai pasaran eksport untuknya.

BYD YangWang U9 akan dipamerkan di Shanghai Motor Show minggu depan.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved