fbpx

Porsche Cayenne facelift 2023 dengan kabin baharu, sehingga empat skrin

porsche cayenne 2023 facelift kabin 04

PORSCHE Cayenne versi yang dikemaskini hanya akan didedahkan pada 18 April depan, tetapi mereka telah menunjukkan gambaran jelas rekaan kabin SUV itu.

Cayenne facelift 2023 akan dilengkapi dengan skrin instrument melengkung bersaiz 12.6-inci, berbanding susunan analog pada keluaran sedia ada.

Pemandu boleh memilih sehingga tujuh mod paparan, termasuk susunan lebih fokus dengan maklumat penting sahaja. Masih terdapat paparan dengan rekaan lima bulatan tradisional Porsche.

Bahagian tengah pula didominasi skrin 12.3-inci yang menyokong arahan suara Siri untuk kawalan beberapa fungsi kenderaan, termasuk sistem navigasi online. Semasa kereta tidak bergerak, skrin ini mampu membuat strim video.

Di bawah skrin ini terdapat panel kawalan sistem pendingin hawa. Ianya lapisan permukaan kaca di atas panel berwarna hitam yang mempunyai pengesanan sentuhan dengan maklum balas haptik. Panel ini juga mempunyai beberapa suis kawalan fizikal dan tombol volume.

Ciri standard di kawasan ini merangkumi pad pengecaj, dua soket USB-C, dan dua lagi di konsol tengah bahagian belakang.

Jika anda rasa tak cukup dengan tiga skrin, terdapat pilihan untuk menambah skrin keempat bersaiz 10.9-inci di depan penumpang pada papan pemuka. Ya, skrin keempat. Dengan ini, penumpang depan boleh mengawal sistem media dan navigasi termasuk memainkan video.

Selain itu, roda stereng adalah baharu, diambil dari 911 terkini. Ia didatangkan dengan butang-butang pelbagai kawalan yang akan melaras kandungan-kandungan pada skrin depan.

Porsche Cayenne facelift 2023 akan dikuasakan oleh enjin 3.0-liter V6 yang menjana 349hp dan 500Nm tork. Cayenne S pula dipacu enjin V8 twin-turbo dengan 468hp dan 599Nm sementara varian E-Hybrid PHEV menghasilkan 463hp dan 650Nm.

Varian tertinggi Turbo S E-Hybrid bakal muncul kemudian.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved