fbpx

CFMoto 700CL-X Adv buat kemunculan global, bakal tiba ke Malaysia, RM36k

cfmoto 700cl-x adv 02

CFMOTO telah memperkenalkan 700CL-X Adventure (ADV) di peringkat global di T=Istanbul, Turki semalam, serentak dengan pelancaran 450SR. Motosikal adventure ini akan mula memasuki pasaran Malaysia pada awal bulan April dengan harga jualan asas RM35,888 tidak termasuk cukai jalan dan pendaftaran.

Model ini cuma hadir dengan satu warna pilihan iaitu Aurora Blue. Mereka yang berminat boleh dapatkan di mana-mana pengedar sah CFMOTO seluruh Malaysia.

700CL-X ADV ialah model ketiga siri 700CL-X selepas Heritage (2020) dan Sport (2021). Berbeza dengan dua model pertama bagi siri tersebut, model Adventure ini lebih memfokuskan kepada para penunggang yang gemarkan cabaran mengembara.

700CL-X ADV dikuasakan oleh enjin 693cc dengan silinder berkembar sebaris dan teknologi DOHC serta sejukan cecair. Enjin Euro 5 ini mampu menghasilkan 69hp pada 6,500rpm dan 60.9Nm tork pada 6,500rpm.

Kuasa disalurkan ke roda melalui transmisi dengan klac slipper CF-SC dan mempunyai mod tunggangan jalanan serta off-road.

Berdasarkan kedudukan tunggangan 700CL-X Heritage, hendal dianjak ke atas sebanyak 30mm dan ke belakang sebanyak 15mm, dan postur lebih santai dan tenang untuk menangani hentakan luaran dan hayunan sisi ke sisi.

Menunggang sambil berdiri boleh dilakukan, yang mencerminkan gaya Scrambler. Kelegaan tanah adalah lebih tinggi daripada 700CL-X Heritage, dan fender hadapan dinaikkan untuk mengelakkan batu kelikir dan lumpur daripada tersangkut, menjadikannya lebih mudah dilalui di jalan tidak berturap.

Model ini hadir dengan kelebihan off-road lain seperti bingkai aloi aluminium yang kukuh dan kusyen pelana yang ditebalkan dua kali ganda. Suspensi adalah KYB 41mm terbalik boleh-laras di depan, dan KYB kantilever boleh-laras di belakang.

Sistem brek pula menggunakan cakera tunggal 300mm dengan angkup Brembo Stylema di depan dan cakera 260mm di belakang, juga dengan angkup Brembo Stylema. Roda pula bersaiz 18-inci dan 17-inci masing-masing di depan dan belakang.

700CL-X juga dilengkapi sistem lampu LED sepenuhnya untuk depan, belakang dan low beam. Paparan instrumen pula menggunakan mono LCD.

Selain itu juga, 700CL-X ADV dilengkapi dengan T-box (pilihan) yang mempunyai modul 4G terbina dalam dan sensor 6D dan boleh menyemak paparan status kenderaan, kedudukan, jarak, dan sebagainya dalam masa nyata.

Dengan setiap pembelian CFMoto 700CL-X Adv, pembeli boleh menikmati jaminan pengeluar selama dua tahun atau jarak perjalanan 20,000km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved