fbpx

Suzuki Jimny Heritage dengan pelekat badan retro yang cool – untuk Australia sahaja, RM101k

suzuki jimny heritage 2023 04

SAMA seperti Mazda MX-5 Miata, Suzuki Jimny juga antara kenderaan yang sukar untuk kita tidak suka. Ianya kecil, comel, mampu milik (sekurang-kurangnya di luar negara), dan boleh dibawa masuk ke off-road.

Suzuki Jimny mula dilancarkan pada 1970 dan menjadi ikon di seluruh dunia, malah masih sangat berjaya hingga ke hari ini. Untuk meraikan kejayaan dan sejarahnya, edisi Heritage diperkenalkan, tetapi sayang hanya untuk pasaran Australia.

Dihadkan hanya 300 unit, Jimny Heritage dihasilkan berdasarkan varian GLX dan dilengkapi dengan mud flap merah di depan dan belakang, dengan tulisan Suzuki untuk yang belakang. Terdapat juga alas kargo Jimny Heritage dengan lencana untuk menandakan ia versi edisi terhad.

Paling ketara ialah pelekat dekal badan retro, dan semua unit mendapat rim bersaiz 15-inci. Suzuki Jimny Heritage ini boleh didapati dengan warna Black Pearl, Jungle Green, White, atau Medium Grey, sementara kotak gear adalah khas manual 5-kelajuan sahaja. Tiada pilihan automatik.

Memandangkan ia dari varian GLX, Jimny ini hadir dengan lampu LED automatik, lampu kabus depan, kamera undur, dan sistem keselematan seperti Lane Departure Warning dan Autonomous Emergency Braking.

Ciri di dalam kabin termasuklah skrin infotainmen dengan Android Auto dan Apple CarPlay, sistem audio dua pembesar suara, stereng balutan kulit, navigasi satelit, dan sistem penghawa dingin.

Harganya di Australia bermula pada AUD33,490 (RM101,031).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved