fbpx

Gran Turismo 7 dapat sokongan PS VR2, kereta dan litar baharu

Gran Turismo 7 kemaskini Februari 01

PERMAINAN video Gran Turismo 7 telah menerima kemas kini terbaharu yang menawarkan pelbagai kandungan menarik untuk para pemain.

Pertama sekali, permainan video yang popular di kalangan kaki kereta itu mendapat sokongan untuk set kepala realiti maya (VR) baharu iaitu PS VR2.

Bakal dilancarkan hari ini (22 February 2023), set kepala PS VR2 boleh digunakan untuk semua perlumbaan dan mod permainan kecuali mod dua pemain iaitu 2P Split Screen.

Bukan itu sahaja, ia juga mempunyai ciri VR Showroom di dalam Garage yang membolehkan pemain melihat kereta dengan lebih dekat dalam realiti maya.

Kemas kini ini turut membawakan lima kereta baharu iaitu Honda RA272 (1965), Citroen DS 21 Pallas (1970), Porsche 911 Carrera RS (1973), serta Italdesign Exeneo Vision Gran Turismo dalam mod Street dan Off-Road.

Untuk mereka yang dahagakan cabaran baharu, Gran Turismo 7 kini mempunyai litar Grand Valley dengan dua pilihan layout iaitu Highway 1 dan South.

Turut disertakan bersama kemas kini ini adalah ejen perlumbaan kecerdasan buatan (AI) bernama Sophy yang hanya tersedia hingga penghujung bulan Mac.

Hanya tersedia untuk PS5, pemain boleh “memaksimumkan keseronokan berlumba” dengan memilih untuk bersaing dengan Sophy dalam mod Race Together atau 1vs1. Pihak pembangun akan menggunakan maklum balas dari pemain untuk menambahbaik mod ini pada masa hadapan.

Akhir sekali, Gran Turismo 7 menambah latar belakang Drift Stage untuk membolehkan pemain mengambil gambar kereta mereka sambil melakukan aksi drift.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved