fbpx

Honda N-Van bertukar menjadi Land Rover Defender?!

Honda N-Van Land Rover Defender 02

HONDA N-Van merupakan kenderaan komersial ringan berbentuk kei-car yang diperkenalkan pada 2018 sebagai sebahagian daripada siri N jenama itu.

Di samping ukuran dimensi yang kompak, N-Van, seperti kebanyakan kei-car yang lain, tampil dengan reka bentuk yang comel dan menawan hati.

Bagaimanapun, bagi mereka yang inginkan penampilan yang lebih rugged, syarikat talaan terkenal dari Jepun iaitu ESB Style kini menawarkan kit badan yang boleh mentransformasikan N-Van menjadi jentera off-road terkemuka iaitu Land Rover Defender.

Sudah tentu, ia tidak akan mengubah bentuk asal N-Van menjadi sebuah SUV, namun sekurang-kurangnya kit tersebut memberikan van cilik itu iras wajah yang tidak ubah seperti Defender dengan bampar, gril dan lampu baharu.

Malah, jika diperhatikan dengan lebih teliti, N-Van ini juga didatangkan dengan tulisan ‘DAFUNDER’ pada penutup bonet.

Apa yang menarik, kit daripada ESB Style ini tidak sekadar memfokuskan kepada aspek kosmetik semata-mata. Ia turut merangkumi kit lift sistem suspensi yang menjadikan N-Van “Dafunder” ini seinci lebih tinggi, serta rim 14 inci yang dibalut tayar off-road.

Turut disertakan adalah skid plate pada bampar belakang serta grafik baharu pada lampu belakang.

Cuma sayangnya, jentera unik ini masih lagi dikuasakan oleh enjin turbo 660 cc tiga silinder yang menghasilkan 63 hp dan 104 Nm dalam versi standard. Ia boleh didapati dalam versi FWD atau AWD, dengan CVT sebagai satu-satunya pilihan transmisi yang ada.

Harga kit Dafunder bermula dari 70,000 yen (RM2,313) untuk bampar hadapan, 30,000 yen (RM991) untuk bampar belakang, 38,000 yen (RM1,256) untuk sistem suspensi dan 56,000 yen (RM1,851) untuk rim.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved