fbpx

50 tahun AWD – Subaru sambut dengan Forester XT-Edition

subaru forester xt 02

50 tahun lepas, negara kita Malaysia baru merdeka 15 tahun, tetapi Subaru telah mula menghasilkan kenderaan pacuan semua-roda (AWD). Jadi tahun ini untuk menyambut setengah abad mereka dengan AWD, Subaru memperkenalkan Forester XT-Edition, edisi khas untuk pasaran Jepun sahaja.

Walaubagaimanapun, ia mendapat warna khas Geyser Blue iaitu cat yang mula diperkenalkan untuk pasaran Amerika Utara. Ini bermakna Forester XT-Edition ini merupakan model JDM pertama dengan cat badan itu.

Kemasan lain pada Forester edisi terhad ini termasuklah trim hitam pada gril depan, rel bumbung, perumah cermin sisi, dan rim 18-inci. Warna gelap ini juga boleh didapati pada sekitar lampu kabus dan spoiler bumbung.

Untuk menampakkan gaya rugged pada SUV ini, Subaru telah memberikan tempat duduk fabrik, dan lantai kargo kalis air dengan rel untuk memudahkannya ditarik keluar.

Di bahagian kabin, Forester ini mendapat jahitan perak pada tempat duduk, papan pemuka, panel pintu, manakala corong pendingin hawa diberikan warna metalik. Forester ini juga dilengkapi dengan EyeSight Safety Plus sebagai standard, lengkap dengan kamera pandang belakang digital.

Diasaskan dari Forester Sport, XT-Edition ini dikuasakan oleh enjin 1.8-liter turbo dengan 174hp dan 300Nm tork. Kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear CVT Lineartronic.

Edisi terhad ini dijual pada harga 3,355, 000 Yen (RM111,607) termasuk cukai 10 peratus.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved