fbpx

Lelaki ini hasilkan grafik kereta ringkas tetapi cool – Evo, CR-X, AE86, Audi Quattro dan banyak lagi

sajay shinu 02

Kami pernah berkongsi beberapa artikel mengenai lakaran kereta sebelum ini seperti Proton Saga Knight moden, dan Proton Saga ala Seoul Vibe. Tetapi kedua-dua lakaran itu adalah rekaan dan imaginasi artis/pelukis semata-mata, tidak wujud kereta sebenar.

Kali ini, kami kongsikan lakaran kereta yang diambil dari kereta sebenar, cuma ia diolah cukup ringkas tetapi agak cool. Hinggakan kami rasa lakaran-lakaran ini boleh dijadikan poster dinding bilik tidur atau wallpaper telefon pintar.

Dihasilkan oleh Sajay Shinu dan dikongsi di laman Instagram beliau, pelbagai model kereta telah dilakar antaranya Mitsubishi Lancer Evo VI, Alfa Romeo 159 wagon, Honda CR-X, Porsche 935 Slant Nose, Volkswagen Golf Mk4 R32, dan kegemaran penulis, Peugeot 205 GTi.

Terdapat juga SUV seperti Volvo XC90, Mercedes-Benz G500, Land Rover Discovery dan Jeep Wrangler Overlook.

“Saya hanya menggunakan Photoshop pada peranti Wacom Cintiq untuk lakaran-lakaran ini,” kata Sajay kepada Engear.

Terdapat juga lakaran yang dibuat secara fizikal di atas kertas sebenar.

“Untuk lakaran atas kertas pula, saya menggunakan pen fountain, marker alkohol, dan ball point. Kemudian jenis kertas pula adalah multimedia paper,” terangnya.

Anda boleh lihat gambar-gambar lakaran lain di laman Instagram milik Sajay. Penulis pula rasa berminat nak mintak dia lakarkan Proton Satria GTi atau Perodua Myvi. Amacam?

Lihatkan Ulasan (1)
  • Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved