fbpx

Projek Alphard-Hilux kacuk ini hasil kerja tahun akhir pelajar kolej

toyota alphard hilux kacukan 01

JIKA Toyota Alphard dikatakan antara model paling mewah, Hilux pula menjadi pilihan untuk kerja-kerja lasak dan melakukan tugas berat. Menariknya, sekumpulan pelajar kolej di Jepun mahu menggabungkan kedua-dua model ini menjadi suatu trak pikap mewah.

Pelajar-pelajar di Nihon Automobile College (NATS) ini merancang untuk mempamerkan projek Alphard dan Hilux kacuk mereka ini di Tokyo Auto Salon 2023 (TAS2023).

Kolej automotif itu telah menghantar bahan pameran mereka di acara berprestij di Jepun itu setiap tahun sejak 1997. Jadi, pameran untuk projek kali ini juga bukanlah suatu yang asing bagi mereka.

Acara itu juga menjadi pentas bagi mempromosikan nama NATS selain mampertontonkan kebolehan dan kreativiti pelajar-pelajar kolej di negara itu.

Untuk TAS2023, Alphard-Hilux kacukan itu akan didedahkan sebagai salah satu projek utama di pameran. Berdasarkan lakaran rekabentuk, “Alphilux” itu akan direndahkan dan mendapat rim lebih besar untuk lebih gaya modifikasi.

Setakat ini, kumpulan pelajar itu telah berjaya memotong badan Alphard menjadi separuh sebelum disambung dengan ruang kargo belakang Hilux.

Dan kenderaan kacukan ini bukan sahaja akan menggabungkan dua model Toyota tersebut, malah terdapat model ketiga yang akan digunakan iaitu Probox, sebuah van syarikat yang biasa digunakan di Jepun.

NATS juga berkata mereka mungkin akan mempamerkan dua unit Alphilux ini di TAS2023 nanti.

Sementara itu, anda boleh ikuti perkembangan mereka di media sosial. Dengan model Hilux dan Alphard cukup popular di negara kita, pastinya ramai antara kita yang terjua dengan projek ini.

Sumber gambar: Jimmy Souped Up Thailand

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved