fbpx

6,637 kereta Toyota dan Lexus dijual pada Julai 2022, Hilux kekal trak pikap terlaris Malaysia

toyota hilux 2020 media drive 24

UMW Toyota Motor (UMWT) meneruskan kemaraan mereka dengan mendaftarkan sebanyak 6,624 unit kenderaan Toyota dan 13 unit kenderaan Lexus pada bulan Julai 2022.

Dengan catatan ini, jualan keseluruhan UMWT bagi Julai 2022 adalah 6,637 unit manakala jumlah jualan tahunan setakat ini adalah 52,548 unit, naik 48% berbanding 35,561 unit yang direkodkan dalam tempoh yang sama tahun lalu.

Toyota Hilux mengekalkan gelarannya sebagai trak pikap paling laris di Malaysia sejak 2005 dengan jualan sebanyak 1,788 unit pada bulan lalu.

Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K berkata pihaknya sedang bertungkus-lumus untuk mempergiatkan pengeluaran bagi memastikan penghantaran lebih cepat kepada pemilik kereta baharu yang telah sabar menunggu.

“Kami berterima kasih kepada semua pelanggan kami atas kesabaran dan pemahaman mereka,” tambah beliau.

Promosi Yaris dan Vios

Untuk bulan Ogos, UMWT menawarkan faedah bernilai RM4,000 di samping rebat tunai kepada peminat Yaris dan Vios. Syarikat itu menjangkakan jualan akan terus meningkat apabila rakyat Malaysia memanfaatkan tawaran dan penjimatan untuk menaik taraf kepada kenderaan moden dengan prestasi hebat, ciri keselamatan canggih dan keselesaan.

Sasaran neutraliti karbon

Sejajar dengan komitmen Toyota Global untuk mencapai neutraliti karbon menjelang 2050 dan menyokong Toyota Environmental Challenge 2050, UMWT baru-baru ini telah mengadakan dua program iaitu penanaman pokok di Kuala Selangor Nature Park dan ‘Hike and Clean’ di Bukit Broga, Semenyih.

Program penanaman pokok itu menyaksikan seramai 80 peserta menanam sebanyak 1,500 anak pokok bakau yang bakal tumbuh untuk bertindak sebagai sink karbon yang dapat mengasingkan dua hingga empat kali lebih banyak karbon berbanding hutan hujan matang.

Sementara itu, aktiviti ‘Hike and Clean’ pula merupakan sebahagian daripada Toyota Environmental Challenge 2050 yang bertujuan untuk mewujudkan masyarakat masa depan yang hidup secara harmoni dengan alam semula jadi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved