fbpx

Lelaki ini tanam cip dalam tangan untuk hidupkan Tesla tanpa kunci

kunci cip dalam tangan 03

MEREKA yang selalu kehilangan kunci mungkin boleh mula menggunakan peranti ‘key finder’ atau meletakkan kunci di tempat yang tetap di dalam rumah.

Tetapi tidak bagi Brandon Dalaly. Penyelesaiannya untuk masalah ini ialah dengan ‘menanam’ terus cip ke dalam tangannya untuk membolehkannya membuka atau menghidupkan keretanya.

Kini, Dalaly boleh membuka kunci Tesla miliknya dengan hanya melambai tangannya bila berdekatan dengan kereta. Cip implan itu juga mampu menghidupkan kereta itu dari dalam.

“Anda takkan kehilangan tangan, jadi anda akan sentiasa boleh masuk ke dalam kereta,” katanya.

Dalaly yang merupakan seorang pakar dan peminat teknologi berkata, dia bukanlah peminat tegar Tesla. Dia cuma peminat tegar teknologi, dan dia menanam cip implan untuk kemudahan dan praktikaliti.

Sementara itu pada tangan sebelah lagi, terdapat cip yang membolehkannya membuka kunci pintu rumahnya. Cip itu juga ‘menyimpan’ semua maklumat kenalan serta perubatan Dalaly, termasuklah sijil vaksinasi Covid-19.

Anda boleh lihat bagaimana beliau membuka keretanya tanpa kunci dalam video di bawah:

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved