fbpx

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ditambah baik – RM117,888

Africa Twin Advanture Sport

EMPAT tahun selepas dilancarkan di Malaysia, Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports kini diberi penambahbaikan yang melibatkan aspek mekanikal dan juga kelengkapan.

Model ini boleh didapati dalam satu warna sahaja iaitu Pearl White Glare Tricolour dan dijual pada harga RM117,888 tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran. Boon Siew Honda menawarkan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Untuk model tahun 2022, transmisi klac berkembar (DCT) pada CRF1100L Africa Twin Adventure Sports telah ditala semula dengan tetapan yang diperhalusi untuk penukaran gear 1 dan 2 yang lebih lancar.

Selain itu, ia juga dilengkapi dengan skrin penghadang angin lebih pendek berukuran 110 mm yang mempunyai lima tahap pelarasan. Menurut Boon Siew Honda, skrin ini meningkatkan keterlihatan penunggang dan pada masa yang sama menawarkan perlindungan dari angin.

Akhir sekali, badannya kini dihiasi dengan grafik ‘Cracked Terrain’ yang memberikan penampilan yang lebih menarik.

Seperti sebelum ini, CRF1100L Africa Twin Adventure Sports dikuasakan oleh enjin 1,084 cc silinder berkembar sebaris yang menghasilkan 100.5 hp pada 7,500 rpm dan 105 Nm pada 6,250 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi DCT enam kelajuan.

Jentera ini menggunakan sistem suspensi elektronik Showa yang berupaya untuk menguruskan daya redaman bergantung kepada mod yang dipilih iaitu Soft, Mid, Hard dan Off-Road.

Selain itu, terdapat juga ciri Intertial Measurement Unit (IMU) enam paksi yang ditugaskan untuk mengawal Honda Selectable Torque Control (HSTC), Wheelie Control, Cornering ABS, Rear Lift Control dan transmisi.

Penunggang boleh memilih daripada empat mod tunggangan yang disediakan iaitu Urban, Tour, Gravel dan Off-Road. Turut disertakan adalah dua mod User yang boleh disesuaikan mengikut kehendak penunggang.

Semuanya boleh diakses menerusi paparan sentuh multi-info TFT berukuran 6.5 inci yang turut menyokong Apple CarPlay, Android Auto dan ketersambungan Bluetooth. Penunggang tidak perlu risau tentang bateri telefon pintar kerana motosikal ini didatangkan dengan port pengecas USB.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved