fbpx

Polis Detroit berkas 3 kanak-kanak cuba curi Charger dan Challenger Hellcat

dodge jailbreak 01

KES kecurian kenderaan sedang meningkat dengan mendadak di sekitar bandaraya Detroit dan lebih malang lagi, ada di antaranya melibatkan kanak-kanak.

Dalam kes terbaru, pasukan polis Detroit berkata mereka telah menahan tiga kanak-kanak berusia antara 11 hingga 14 tahun yang dipercayai terbabit dalam percubaan mencuri kereta pada 22 Ogos.

Mereka diberkas ketika sedang cuba mencuri Dodge Charger Hellcat dan Challenger Hellcat di tempat penyimpanan kereta di kilang Jefferson North Assembly Plant yang terletak tidak jauh dari pusat bandar Detroit.

Sumber gambar: Fox 2 Detroit

Selain Charger dan Challenger Hellcat, tempat itu juga dijadikan lot penyimpanan untuk model-model lain di bawah payung Stellantis seperti Dodge Durango dan Jeep Grand Cherokee.

Polis Detroit berkata kes kecurian kenderaan di bandaraya itu menyaksikan peningkatan sebanyak 40 peratus berbanding tahun lalu namun pihak polis sedang berusaha keras untuk membanteras aktiviti itu.

Menurut ketua unit kecurian auto komersial, Clive Stewart, ini merupakan pesalah paling muda yang terlibat dalam kes seperti ini. Baru-baru ini, mereka berjaya memberkas seorang pencuri kereta berusia 14 tahun yang juga merupakan pesalah berulang yang baru sahaja tamat hukuman pada Mei lalu.

Polis Detroit mengesyaki bahawa terdapat kemungkinan yang pesalah-pesalah juvana ini terlibat dalam sindiket curi kenderaan yang diketuai oleh orang lebih dewasa.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved