fbpx

Perodua serah lima unit Myvi untuk polis Selangor

perodua myvi polis pdrm 18

ANDA pasti ada terlihat beberapa gambar Perodua Myvi dengan liveri polis yang tular beberapa minggu lepas. Pagi ini, Perodua secara rasmi menyerahkan lima unit Myvi 1.5 Advance kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) Selangor.

Majlis penyerahan itu dibuat di ibu pejabat pengeluar tersebut di Rawang, dan turut dihadiri oleh pengerusi Perodua, Tan Sri Asmat Kamaludin dan Ketua Polis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed.

Kelima-lima Perodua Myvi yang diserahkan adalah dari generasi pra-facelift, dalam varian tertinggi 1.5 AV, dan ianya sebahagian dari inisiatif tanggungjawab sosial korporat syarikat itu. Serahan ini juga hadir dengan sokongan servis dan penyelenggaraan percuma selama dua tahun oleh Perodua.

Menurut Arjunaidi, Perodua Myvi tersebut akan digunakan untuk tugas-tugas rasmi PDRM selain rondaan harian dalam pencegahan jenayah.

Tiga unit akan ditempatkan di balai-balai di Serendah, Rasa dan Ulu Yam, manakala baki dua akan ditempatkan di ibu pejabat polis daerah Hulu Selangor.

Myvi PDRM ini adalah standard, dengan liveri PDRM biasa iaitu biru dan kuning, dan sedikit warna hijau di sisi. Ia menggunakan keretas asal berwarna perak, dan bukan putih.

Terdapat tulisan ‘POLIS’ di hud dan pintu depan, manakala bahagian belakang mendapat tulisan kecil di kiri. Kemudian terdapat juga nama balai yang menerima Myvi ini, iaitu Serendah, Rasa, dan Ulu Yam Bharu.

Lampu beacon di atasnya menampilkan unit LED biru biasa, tetapi tiada lampu suluh berwarna putih yang cerah di bahagian sisinya. Kemudian pelengkap kepada Myvi PDRM ini adalah siren dengan beberapa mod bunyi, serta pembesar suara (loud hailer).

Enjin juga standard, jadi Myvi PDRM ini dikuasakan oleh enjin 1.5-liter dengan 102hp dan 136Nm tork, serta kotak gear automatik 4-kelajuan. Apa pun, hati-hati semua, King kini sudah menjadi polis!

Lihatkan Ulasan (1)
  • Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved