fbpx

Land Rover Defender 90 Trophy Edition – 250 unit untuk pasaran Amerika Utara sahaja

Land Rover Defender 90 Trophy Edition 01

SELEPAS memperkenalkan Defender 110 Trophy Edition setahun yang lalu, Land Rover kini kembali dengan penawaran edisi terhad yang sama namun untuk Defender 90 pula.

Seperti sebelum ini, para pembeli berpeluang untuk menyertai pertandingan North American Defender Trophy yang akan diadakan di Manchester, Vermont pada November. Pemenang akan dibawa bertanding dalam peringkat akhir di United Kingdom pada 2023.

Land Rover akan menawarkan sebanyak 250 unit Defender 90 Trophy Edition di Amerika Syarikat dan Kanada, 30 unit lebih banyak berbanding Defender 110 Trophy Edition. Harga jualannya bermula dari $95,000 (RM424,223).

Dibina berasaskan Defender 90 P400 X-Dynamic SE, model Trophy Edition hadir dengan balutan berwarna kuning yang diinspirasikan oleh jentera pertandingan Camel Trophy, Extended Black Exterior Pack, cangkuk tunda, sistem suspensi udara, Cold Climate Pack dan Off-Road Pack.

Selain itu, ia juga mendapat pelbagai kelengkapan tambahan untuk pengembaraan off-road termasuk rak bumbung ekspedisi, tangga, takal elektronik dan kit pemasangan, madgad, pemampat angin terbina dan juga alas getah.

Tiada perubahan trenkuasa bagi model ini, bermakna ia masih dikuasakan oleh enjin petrol turbo 3.0-liter enam silinder dengan sistem mild-hybrid (MHEV) yang menghasilkan 400 PS. Kuasa disalurkan menerusi transmisi automatik lapan kelajuan.

Atas kertas, SUV ini mampu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 6.0 saat namun seperti yang kita tahu, kekuatan sebenarnya terletak pada kemampuannya untuk meneroka permukaan yang ekstrem dan mencabar.

 

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved