fbpx

Acura Integra 2023 dengan 1.5-liter VTEC turbo, 200hp dan pilihan manual 6-kelajuan

Acura Integra 2023 05

Baru-baru ini, Acura telah menunjukkan model prototaip Acura Integra 2023 pada perlumbaan 24 Hours of Daytona.

Acura Integra 2023 ini menggunakan konsep rekabentuk fastback lima pintu, kelihatan begitu maskulin serta praktikal bagi kegunaan harian.

Terdapat dua pilihan varian iaitu varian asas Integra dan juga A-Spec. Varian A-Spec mempunyai pilihan untuk menambah pakej teknologi.

Semua varian Acura Integra 2023 dikuasakan dengan enjin VTEC 1.5-liter turbocharged empat silinder sebaris, sama seperti Honda Civic generasi ke-11. Enjin ini menghasilkan 200hp dan 260Nm tork.

Sedikit perbezaan dimana Integra bakal mempunyai pilihan dari segi transmisi. Integra menggunakan transmisi CVT lengkap dengan paddle shifter sebagai pakej standard.

Bagi yang berjiwa sporti, berita baik buat anda kerana Acura menyediakan pilihan transmisi manual 6-kelajuan lengkap dengan limited-slip differential khas buat pembeli varian A-Spec.

Meskipun berkongsi casis dan trenkuasa dengan model Honda Civic terbaharu, sistem suspensinya telah menerima talaan khas.

Bagi yang sukakan ciri moden, anda boleh memilih pakej teknologi yang dilengkapi dengan head-up display, pengecas telefon tanpa-wayar serta sistem integrasi Apple CarPlay dan Android Auto. Pakej teknologi ini merupakan naik taraf yang hanya tersedia buat pembeli A-Spec sahaja.

Integra baharu ini juga datang dengan tiga mod pemanduan iaitu Comfort, Normal dan Sport sebagai ciri standard. Hanya pakej teknologi mempunyai tambahan mod pemanduan Individual.

Selain itu, pakej teknologi turut datang dengan bersama Adaptive Damper System (ADS), mod pemanduan individu, sistem audio premium ELS STUDIO 3D dengan 16 pembesar suara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved