fbpx

Drive to Survive siri empat kembali di Netflix, bermula 11 Mac

engear.tv
Sumber: Netflix

BUAT peminat suka Formula Satu (F1), ini berita baik buat anda. Netflix telah mengumumkan musim terbaru dokumentari Formula 1: Drive to Survive musim keempat yang akan bersiaran pada 11 Mac 2022, iaitu seminggu sebelum perlumbaan pertama F1 di Bahrain.

Kalendar perlumbaan F1 2022.

Sebelum ini, Netflix telah menyiarkan siri ini sebanyak tiga musim bermula 2019 hingga 2021. Dokumentari ini mengisahkan tentang kehidupan pelumba, pengurus dan juga pemilik pasukan di sebalik tabir perlumbaan F1.

Juga secara eksklusif siri ini menceritakan tentang konflik yang dihadapi sukan berprestij ini dari segi undang-undang, krisis pemilihan dan pertukaran pemandu serta masalah teknikal jentera yang sering dihadapi pasukan bertanding.

Pada siri ketiga yang lalu, dokumentari ini turut menceritakan tentang permasalahan yang dihadapi oleh pasukan F1 serta kesan pembatalan beberapa perlumbaan ketika pandemik Covid-19 melanda dunia.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved