fbpx

Hamilton jawab isu persaraan, mengaku lalui jalan sukar musim lalu

Pelumba warga Britain Lewis Hamilton mengenakan topi keledar mempromosikan warna golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Qatar musim lalu. - Foto ihsan Facebook/Lewis Hamilton
Pelumba warga Britain Lewis Hamilton mengenakan topi keledar mempromosikan warna golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di Qatar musim lalu. - Foto ihsan Facebook/Lewis Hamilton

DUA bulan tamatnya saingan Formula Satu (F1) 2021, cakap-cakap mengenai masa depan pelumba kelahiran Britain Lewis Hamilton terus diperkatakan dalam kalangan peminat sukan itu.

Hal ini kerana Hamilton dilihat ‘mengunci’ mulut daripada mengeluarkan sebarang komen selepas gagal menjuarai saingan musim lalu.

Bagaimanapun, baru-baru ini Hamilton kembali bersuara mengenai masa depannya dalam satu temubual ketika majlis pelancaran jentera Mercedes-AMG F1 W13 E Performance.

Mengakui kecewa dengan prestasi musim lalu, Hamilton tetap berasa bersyukur kerana masih mempunyai sokongan keluarga, rakan sepasukan dan peminat.

Lewis Hamilton dan Max Verstappen selepas perlumbaan di Qatar pada musim lalu. - Foto ihsan F1
Lewis Hamilton dan Max Verstappen selepas perlumbaan di Qatar pada musim lalu. – Foto ihsan F1

Justeru, juara dunia tujuh kali itu bertekad untuk kembali bertenaga dan memberi lebih fokus pada musim 2022.

“Saya ada keluarga dan mereka telah memberikan sokongan amat bermakna. Ia menjadi pendorong untuk saya kembali ‘bangkit’ pada musim ini.

“Saya gembira dengan apa yang dicapai selama ini. Tidak mungkin saya akan meninggalkan sukan dengan pasukan terbaik seperti sebuah keluarga sendiri,” katanya seperti dilaporkan portal TopGear.

Musim lalu, Hamilton gagal mengekalkan kejuaraan selepas kecundang ditangan pelumba Red Bull Racing Max Verstappen.

Mercedes-AMG F1 W13 E Performance. - Foto ihsan mercedesamgf1.com
Mercedes-AMG F1 W13 E Performance. – Foto ihsan mercedesamgf1.com

Perlumbaan di Abu Dhabi berlangsung dengan penuh dramatik sehingga ia terus diperkatakan dalam kalangan peminat F1 sehingga ke saat ini.

Musim baharu F1 akan bermula pada 18 Mac di Litar Antarabangsa Bahrain.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved