fbpx

Subaru Levorg terima varian STI Sport R dengan enjin 2.4-liter turbo, 271hp, 375Nm

subaru levorg sti sport r 2022 12

SUBARU mengemaskini Levorg untuk pasaran JDM dan kini wagon sporti ini menerima varian STI Sport R.

Varian ini mendapat enjin 2.4-liter boxer turbo yang sama dengan WRX S4, menghasilkan 271hp dan 375Nm tork. Seperti biasa, kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear CVT dan sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive.

Ia juga mendapat pilihan mod Drive terdiri dari Comfort, Normal, Sport, Sport+ dan Individual.

Levorg generasi terkini mula didedahkan pada 2020, jadi ia masih baharu dan dibina pada Subaru Global Platform. Ia berkongsi beberapa panel badan dengan WRX, tetapi Levorg ini bukanlah model STI sepenuhnya. STI Sport R bermaksud pakej penggayaan berbeza, lebih sporti dari model biasa.

Subaru Levorg STI Sport R mendapat lencana STI pada gril dan pintu but belakang untuk anda kenal pasti. Terdapat juga splitter depan dengan skid plate aluminium lebih sporti, rim aluminium 18-inci, dan ekzos berkembar lebih besar.

Di dalam, Levorg ini dilengkapi kemasan kulit, skrin sesentuh infotainmen 11.6-inci, paparan instrumen digital 12.3-inci dan stereng balutan kulit.

Kelengkapan lain pada Subaru Levorg ini adalah sunroof, pintu but berkuasa elektronik, dan sistem ADAS Eyesight X.

Harga untuk Subaru Levorg 2022 di Jepun bermula dari ¥3,102,000 (RM114,704) untuk model asas sehingga ¥4,092,000 (RM151,313) untuk STI Sport R.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved