fbpx

Jualan Aston Martin meningkat untuk 2021, dan anda pasti tahu kenapa

aston martin dbx 2020 03

KIRA-kira setahun lepas, Aston Martin melaporkan kerugian kewangan serius untuk separuh masa pertama 2020. Tidak mengejutkan memandangkan pandemik pada masa itu. Tetapi pengeluar kereta sports British itu dilaporkan semakin pulih dari krisis.

Laporan jualan jenama itu untuk enam bulan pertama 2021 mencatatkan peningkatan 224 peratus dan satu model menyumbang kepada lebih separuh dari jualan itu. Kami rasa anda pasti tahu kenapa.

Ya, sebab SUV. Lebih tepat lagi, Aston Martin DBX.

Pengeluar itu menyerahkan 2,901 kenderaan dari Januari hingga Jun tahun ini. Dari jumlah itu, lebih dari 1,500 unit adalah DBX. Keuntungannya juga meningkat dari £146 juta (RM862 juta) kepada £498.8 juta (RM2.9 bilion).

“Permintaan yang kami lihat untuk produk kami, rancangan produk baharu dan pasukan kerja yang baik memberikan saya keyakinan untuk kejayaan kami yang berterusan,” kata Lawrence Stroll, pengerusi Aston Martin dalam satu kenyataan.

Produk baharu yang dimasudkan Stroll merujuk kepada Valhalla dan hypercar Valkyrie yang berharga lebih £600,000 (RM3.5 juta).

Nampaknya Aston Martin mengulangi situasi yang dialami Porsche satu masa dahulu dimana SUV menjadi penyelamat untuk sebuah syarikat pengeluar kereta sports. Lamborghini juga melaporkan SUV mereka, Urus mendapat sambutan baik dari kalangan pelanggan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved