fbpx

Honda Civic 2025 facelift, majoriti varian kini guna enjin 2.0 e:HEV

2025-honda-civic 2

Honda telah pun mengemaskini penawaran bagi sedan segmen C Honda Civic untuk model tahun 2025.

Perubahan pada bahagian luar Civic 2025 ini sebenarnya telah pun diperlihatkan pada awal tahun yang lalu, menepati rupa paras Civic RS Prototype yang muncul di Tokyo Auto Salon 2024.

 

 

Pada muka hadapan, Civic kini dipadankan dengan rekaan bampar baharu, di mana perumah lampu kabus telah ditiadakan, diikuti dengan struktur jeriji yang telah dikemaskini.

Selain perubahan yang kecil yang terdapat pada bahagian luar, Honda sebenarnya merombak kembali penawaran varian sedia ada, di mana kebanyakan trim kini tidak lagi menggunakan enjin 1.5 liter turbo, kecuali varian Civic Si.

 

 

Sebaliknya, kesemua varian (kecuali varian LX dan Sport yang menggunakan enjin 2.0 NA) kini dikuasakan oleh nadi hibrid e:HEV 2.0 liter kitaran Atkinson dengan dua motor elektrik yang mampu menghasilkan kuasa 200 hp dan 315 Nm.

Ini menjadikan Civic Hybrid sebagai Civic bukan Type R yang paling berkuasa pernah dihasilkan.

Selain prestasi yang lebih bertenaga, Civic Hybrid juga kini mendapat empat tahap tetapan brek regeneratif, diikuti dengan talaan spesifik untuk meningkatkan kualiti pemanduan dan dalam masa yang sama menambahbaik aspek NVH.

 

Untuk ruang kabin pula, Civic Hybrid kini mendapat tempat duduk balutan kulit, sistem audio stereo dengan 12 pembesar suara, serta skrin infohibur bersaiz sembilan inci yang turut dilengkapi dengan aplikasi Google terbina dalam.

Difahamkan, Honda Civic 2025 akan mula mendarat di kebanyakan pusat pengedar Honda di Amerika Syarikat pada bulan Jun ini, di mana ia masih boleh didapati dalam bentuk badan sedan dan juga hatchback.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved