fbpx

Pemilik Honda Civic Type R FL5 boleh sambar kit badan agresif Mugen

Mugen CTR 01

Takde idea untuk mencantikkan lagi penampilan Civic Type R anda?

Usah risau, kerana syarikat penala terkenal Honda, Mugen telah pun melancarkan pakej naik taraf aerodinamik yang dihasilkan khusus untuk Civic Type R FL5, dan boleh didapati di pasaran Jepun dalam masa terdekat.

Sebahagian daripada komponen yang disebutkan itu telah pun diperlihatkan sebelum ini di Tokyo Auto Salon 2023 menerusi model konsep yang dipamerkan.

 

Antara barangan yang ditawarkan termasuklah struktur sayap belakang boleh laras yang telah direka semula, di mana ia kini mempunyai plet hujung yang diperbuat daripada gentian karbon, serta spoiler dagu di hadapan.

Mugen menyarankan pembeli untuk memasang kedua-dua komponen ini serentak untuk keseimbangan daya mendap yang lebih optimum, selain menawarkan kemasan bampar depan dan splitter sisi belakang, di mana perubahan aerodinamik itu dikatakan mampu menambah baik daya mendap sebanyak 25 peratus.

Tidak ketinggalan, set rim aluminium tempa BBS bersaiz 19 inci yang jauh lebih ringan berbanding rim standard, dan boleh dipadankan dengan lock nut perlumbaan.

 

Untuk ruang kabin, terdapat juga kemasan gentian karbon untuk konsol tengah, tombol gear Alcantara, serta sepasang tempat duduk jenis Bucket Recaro.

Mugen juga turut memperlihatkan rekaan lampu belakang LED serba baharu, tip ekzos tunggal serta roda stereng gentian karbon serba baharu, namun tiada sebarang maklumat lanjut didedahkan buat masa ini.

Harga jualan bagi setiap barangan adalah seperti berikut:

  • sayap belakang: 308,000 yen (~RM9,393)
  • spoiler dagu hadapan: 110,000 yen (~RM3,355)
  • splitter sisi belakang: 99,000 yen (~RM3,019)
  • kemasan bampar hadapan: 77,000 yen (~RM2,348)
  • rim aluminium BBS: 176,000 yen/pcs (~RM5,368/pcs)
  • kemasan gentian karbon konsol tengah: 71,500 yen (~RM2,181)
  • tombol gear Alcantara: 22,000 yen (~RM671)
  • tempat duduk Recaro: 279,000 yen/sepasang (~RM8,509/sepasang)

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved