fbpx

Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain Edition, 12 unit, semua sudah habis terjual

Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain 01

Supercar dengan elemen off-road bukanlah satu perkara aneh, memandangkan dalam dunia ini terdapat beberapa model yang membawakan tema yang sama, seperti contoh Porsche 911 Dakar dan Lamborghini Huracan Sterrato.

Jenama lembu Itali baru-baru ini melancarkan siri produksi terhad Sterrato yang dinamakan sebagai siri All-Terrain.

 

 

Dihasilkan menerusi program pemperibadian Ad Personam, Lamborghini Huracan Sterrato All-Terrain ini membawakan empat tema dan warna khusus, iaitu NEVE (salji), SABBIA (padang pasir), BOSCO (hutan hijau) dan TERRA (kerikil).

NEVE menampilkan kemasan warna samaran kusam, sementara SABBIA pula mempunyai tona asli yang muncul daripada padang pasir yang panas.

 

 

Tema BOSCO pula lebih ke arah warna hijau pokok dan hutan, manakala TERRA pula membawakan warna yang hangat daripada landskap yang kering dan gersang.

Kesemua tema yang disebutkan itu tadi mempunyai persamaan yang ketara – elemen hitam kusam pada bumbung dan seksyen bawah badan, rel bumbung, cross bar dan rim tempa bersaiz 19 inci.

 

 

Selain itu, setiap satu unit All-Terrain ini menampilkan angkup brek berwarna cerah, diikuti dengan kemasan krom gelap, karbon dan Alcantara pada ruang dalaman.

Huracan Sterrato All-Terrain dikuasakan oleh nadi bentangan V10 5.2 liter berkuasa 601 hp dan 560 Nm, dipadankan dengan transmisi klac berkembar tujuh nisbah kelajuan dan sistem pacuan semua roda.

 

 

Pecutan 0-100 km/j adalah sepantas 3.4 saat sementara kelajuan tertinggi adalah sekitar 260 km/j.

Hanya 12 unit sahaja Huracan Sterrato All-Terrain yang akan diproduksikan, di mana kesemua unit telah pun habis dijual kepada pelanggan terpilih daripada tiga pasaran utama, iaitu US & Amerika Latin (ALA), Eropah, Timur Tengah & Afrika (EMEA) dan Asia Pasific & Australia (APAC).

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved