fbpx

Toyota Corolla Active Sport, bentuk sedan atau wagon, tetap sporti tanpa lencana GR Sport

2024-Toyota-Corolla-Active-Sport-4-2048×1053

Di Malaysia, UMW Toyota telah pun melancarkan Corolla versi kemaskini pada tahun lepas, di mana pelanggan kini boleh mendapatkan sedan segmen C yang lebih sporti menerusi penawaran varian Corolla GR Sport.

Namun, pendekatan yang berbeza telah digunakan di Jepun, di mana pembeli di sana boleh mendapatkan pakej talaan yang hampir serupa tanpa sebarang tampalan emblem GR Sport.

 

 

Untuk pasaran Negara Matahari Terbit, Toyota Corolla Active Sport 2024 hanya boleh didapati dalam versi sedan dan wagon (touring) sahaja.

Antara perincian sporti yang diberikan termasuklah bampar depan yang telah direka semula mirip GR Yaris facelift, rim aloi baharu bersaiz 17 inci, skirt sisi dengan logo Active Sport, kemasan aksen hitam piano, serta tiga pilihan warna – putih, hitam atau kelabu – yang boleh digandingkan dengan bumbung hitam.

 

 

Meneruskan tema Active Sport, ruang kabin Corolla ini telah dihiasi dengan sepasang tempat duduk sports balutan kulit sintetik dan Blancnove, kemasan jahitan kelabu, pedal aluminium serta alas lantai.

Akhir sekali, kedua-dua Corolla Active Sport sedan dan wagon ini telah diberikan tetapan suspensi dan stereng yang ditala semula, menawarkan pengendalian yang lebih menyeronokkan.

 

 

Secara asasnya, naik taraf yang diberikan pada model Active Sport ini mirip kepada apa yang wujud pada model GR Sport, namun ia dikhaskan untuk model pacuan roda depan sahaja.

Spesifikasi enjin sayang sekali masih lagi standard kilang, di mana sedan dan wagon ini mengekalkan nadi hibrid 1.8 liter yang dipadankan dengan sistem pacuan roda depan atau pacuan semua roda (E-Four).

Di Jepun, Toyota Corolla Active Sport dijual pada harga bermula dari ¥3,140,300 (RM98,418) untuk versi sedan 2WD, sehinggalah ¥3,388,300 (RM106,190) untuk versi Touring E-Four.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved