fbpx

Tukul besi Tesla CyberHammer kini boleh dibeli di laman eBay, harga RM26k

GJOR-kPXsAALU-m

Selain daripada pelbagai jenis aksesori yang berkaitan dengan kereta, pemilik dan peminat Tesla juga boleh mendapat aksesori yang agak pelik dan aneh menerusi kedai dalam talian rasmi syarikat tersebut.

Antaranya ialah pengecas peranti pintar berbentuk seakan ‘stall’ Tesla Supercharger, wisel, pemacu USB, selimut, serta kotak khas untuk kucing mencakar.

Tahukah anda, Tesla Amerika Syarikat baru sahaja menyenaraikan barang baru yang lebih aneh berupa tukul besi, sayang sekali ia langsung tidak boleh dibeli oleh mana-mana pihak.

 

 

Tukul besi Tesla CyberHammer yang dimaksudkan itu sebaliknya hanya akan ditawarkan secara eksklusif sebagai hadiah penghargaan kepada pemilik Tesla yang mempunyai kredit rujukan sebanyak 35,000.

Untuk membuatkannya lebih eksklusif, Tesla hanya akan menawarkan tukul besi itu sebanyak 800 unit terhad.

Tidak mengejutkan apabila Tesla CyberHammer itu mempunyai rekaan yang diinspirasikan daripada Tesla Cybertruck.

Malah, ia juga turut mempunyai ukiran nama ‘Franz’, merujuk kepada ketua pereka Franz von Holzhausen yang melemparkan tukul besi ke arah Cybertruck sewaktu acara pengenalan pada November 2019.

Bagi pemilik Tesla yang tidak mempunyai kredit rujukan yang mencukupi, pergi sahaja ke laman eBay, di mana tukul tersebut boleh didapati pada harga serendah $2,500 (RM11,800), yang paling mahal kini mencecah sehingga $5,500 (RM25,960).

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved