fbpx

Manhart V 350 bukti MPV tidak semestinya membosankan

Manhart V 350 Mercedes-Benz V-Class 01

WALAUPUN mempunyai bentuk badan berkotak dan bumbung yang tinggi, MPV masih ada potensi untuk tampil lebih sporty dan menarik, dengan syarat ia mendapat sentuhan yang betul dari mereka yang pakar.

Buktinya? Lihat sahaja hasil kerja terbaru dari Manhart ini. Dikenali sebagai V 350, ia masih sebuah van namun mempunyai aura yang lebih menggerunkan.

Ini kerana V 350 didatangkan dengan bampar depan baharu dengan bukaan intake yang besar, yang jelas diinspirasikan daripada bampar Mercedes-AMG, berserta lip pada bahagian bawah.

Selain itu, terdapat juga gril dengan kemasan mesh, penutup bonet yang lebih ‘berotot’ dan skirt sisi. Bahagian belakang pula menampilkan sambungan dapra, diffuser dan empat muncung ekzos. Oleh kerana ini Manhart, semua komponen kit badan diperbuat daripada gentian karbon.

Seperti yang boleh dilihat, V 350 Manhart ini kelihatan lebih rendah berbanding biasa. Ia dilengkapi dengan set gegelung H&R yang mengurangkan ketinggian sebanyak 25 mm, dipadankan pula dengan rim double spoke 20 inci.

Enjin 2.2-liter turbodiesel yang asal dikekalkan namun dengan penggunaan unit kawalan tambahan MHtronik, ia kini menghasilkan 280 PS dan 585 Nm, menunjukkan peningkatan sebanyak 41 PS dan 85 Nm.

Harga untuk pakej ini tidak dinyatakan namun semua komponen dijual secara berasingan, dengan harga bermula dari 625 euro untuk gril hingga 4,685 euro untuk bampar belakang dan diffuser.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved