fbpx

Renault Twingo Prototype – EV mampu milik, mula dijual 2026

RENAULT TWINGO 01

RENAULT baru-baru ini memperlihatkan sebuah model serba baharu Twingo Prototype yang dijangka akan mula dijual pada tahun 2026.

Twingo baharu ini akan menjadi sebuah kereta elektrik mampu milik, dengan rekaan dan rupa paras yang diinspirasikan daripada model asal Twingo era 90-an.


Selain berkongsi bentuk yang hampir serupa, muka hadapan Twingo EV ini merupakan pendekatan yang lebih moden terhadap muka asal Twingo yang sememangnya sangat comel itu.

Malah, struktur tiga liang ventilasi yang wujud pada hud enjin model ori turut disertakan pada model baharu ini, dengan rekaan yang lebih garang.

Buat masa ini, spesifikasi penuh Renault Twingo EV masih lagi dirahsiakan, namun Renault menjanjikan angka kecekapan sekitar 10 km/kWh, jauh lebih cekap berbanding Ioniq 6 (6.8 km/kWh).

Menurut Renault, Twingo EV ini akan dijual tahun 2026 dengan tanda harga bermula bawah €20,000 (~RM102k), menjadikannya salah satu pesaing kepada EV jenama China yang semakin meningkat banyak masa kini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved